Język Niemiecki w ProEuropie
|
Posłuchaj hymnu: Posłuchaj hymnu: Na kursy NIEMIECKIEGO zapraszamy dzieci, |
Język NIEMIECKI jest w naszym kraju jednym z najbardziej popularnych języków obcych nauczanych
w systemie kursów grupowych i zajęć indywidualnych.
Jego znajomość jest niezwykle użyteczna dla współczesnego człowieka.
Niemiecki dla wielu uczących się jest bazą edukacyjną do opanowania kolejnych języków obcych.
W ofercie PROEUROPA CNJO znajdziecie Państwo kursy niemieckiego (język ogólny) dla wszystkich grup wiekowych.
egzaminy
Informacje o języku
Niemiecki jest językiem, którym natywnie posługuje się w Europie ponad 100 milionów ludzi. Dla porównania angielskim „tylko” ok. 70 milionów.
Posługują się nim Niemcy, Austriacy, duża część obywateli Szwajcarii i Lichtensteinu i między innymi mieszkańcy wloskiego Tyrolu.
Jest językiem mniejszości niemieckich rozproszonych po całej Europie.
W wielu rejonach turystycznych Włoch, Francji, Hiszpanii, Tunezji, Egiptu, Bułgarii z uwagi na ilość niemieckojęzycznych turystów jest to język powszechnie używany w kontaktach z obsługą infrastruktury turystycznej i jest to język, w którym prowadzone są programy animacyjne dla dzieci.
Za opanowaniem tego języka przemawia wiele praktycznych przesłanek:
-
Polska graniczy z Niemcami i jest bliskim sąsiadem Austrii i Szwajcarii
-
Niemcy są największym eksporterem w Europie
-
Niemcy są naszym największym partnerem w UE
-
Polacy mogą podejmować oficjalnie pracę w Niemczech i Austrii
-
Firmy z niemieckiego obszaru Językowego są znaczącym inwestorem w Polsce
-
Bliskość kulturowa i geograficzna
-
Zaufanie do produktów MADE in GERMANY, MADE in AUSTRIA, MADE in SWITZERLAND
-
Inwestycje firm niemieckich i austriackich w Polsce
Aby pracować na odpowiedzialnym stanowisku w Niemczech (lekarz, architekt, menager, inżynier– angielski jest potrzebny, ale nie wystarczy)
Polscy fachowcy w Niemczech mają tylko jedną wadę – często słabo znają język.
Niemiecki jest obecnie typowym drugim lub kolejnym językiem opanowywanym przez Polaków po języku angielskim.
Populacja osób, które uczą lub uczyły się tego języka jako pierwszego maleje. Zapotrzebowanie na fachowców znających niemiecki rośnie!!!
Ⓒ Proeuropa Szkoła Językowa - niemiecki Łódź
NIEMIECKI jako drugi lub kolejny język po ANGIELSKIM ROZWIŃ
Proeuropa posiada w swojej ofercie na każdym poziomie kursy dla osób, które uczą się tego języka jako drugiego lub kolejnego.
Kursy te umożliwiają szybszą progresję i szybsze opanowanie kompetencji językowej niż standardowe kursy, bazujące na standardowych podręcznikach przeznaczonych do nauki tego niemieckiego jako pierwszego języka.
Kursy w Proeuropie prowadzone są w oparciu o nowoczesne podręczniki i szereg dodatkowych materiałów do pracy samodzielnej w postaci MATERIAŁÓW AUDIO I VIDEO.
INTEGRALNĄ CZĘŚCIĄ NASZYCH KURSÓW JEST BLOK ZAJĘĆ przeznaczony do opanowanie przez ucznia umiejętności samodzielnej pracy nad rozwijaniem znajomości języka niemieckiego i kompetencji językowej w obszarze innych języków obcych.
NIEMIECKI Z PERSPEKTYWY STUDENTA ROZWIŃ
Angielski jest obecnie tzw. „standardem edukacyjnym” i znajomość tego języka jest najczęściej przez pracodawcę z góry zakładana i nie wyróżnia nas w jakiś szczególny sposób z grona osób nam podobnych.
Populacja osób uczących się NIEMIECKIEGO jako pierwszego języka maleje z roku na rok.
Oferta stypendiów do krajów niemiecko języcznych pozostaje na w miarę stałym poziomie – skutek, dużo łatwiej wyjechać jest na stypendium do krajów niemiecko-języcznych niż do np. Wielkiej Brytanii, czy Irlandii (abstrachując od BREXITu).
Rynek PRACY WCHŁONIE obecnie każdą ilość absolwentów uczelni, posługujących się oprócz angielskim również językiem niemieckim.
Duża część, aby nie powiedzieć, iż większość, młodych ludzi przyzwoicie znających angielski CAE, CPE, znając przyzwoicie niemiecki, wybiera Niemcy jako kraj, w którym pedejmie zatrudnienie po zakończeniu studiów.
NIEMIECKI Z PERSPEKTYWY RODZICA ROZWIŃ
Pytanie od Rodzica kilku, czy kilkunastoletniego dziecka, brzmiące „czy dziecko ma się uczyć angielskiego, czy niemieckiego”, jest …. błędne. Należy zastąpić je pytaniem sforumowanym kompleksowo - „W jakiej kolejności uczyć się tych dwóch języków i jaki dobrać jako trzeci oraz od kiedy zacząć je wprowadzać?”
Odpowiedź na pierszą część tak sformuowanego pytania całościowego jest z perspektywy polskiego systemu edukacyjnego oczywista. Naukę angielskiego rozpoczynamy najwcześniej, potem początek nauki NIEMIECKIEGO, a na poziomie gimnazjalnym/licealnym początek nauki trzeciego języka.
CEL rozwinięcie u Dziecka kompetencji językowych z każdego z tych języków przynajmniej na poziomie B2 (poziom maturalny).
Kolejność rozpoczęcia nauki poszczególnych języków nie zawsze musi oznaczać, iż kolejność języków pod względem osiągniętego poziomu zaawansowania jest zbieżna.
Rozpoczęcie nauki każdego z tych języków w różnych punktach rozwoju dziecka oznacza, iż możliwym jest osiągnięcie kompetencji z drugiego lub/i trzeciego języka w zdecydowanie, krótszym czasie niż dla pierwszego języka jakim jest angielski (Nie wiem dlaczego dla angielskiego musi to być w polskiej szkole 15-16 lat (plus lektorat na wyższej uczelni))
Ⓒ Proeuropa Szkoła Językowa - niemiecki Łódź
Z PERSPEKTYWY NASTOLATKA ROZWIŃ
Angielskiego uczę się od przedszkola, w szkole podstawowej, gimnazjum i liceum. Jeden język w zupełności mi wystarczy.
W konkursach językowych mogących poprawić moje szanse na przyjęcie do dobrego liceum lub na studia i tak nie mam szans, bo konkurencja jest ogromna. I tak wygrają tacy, którzy mieszkali w Wielkiej Brytanii i teraz przeprowadzili się do Polski.
Angielski potrzebny mi jest do szkoły, do gier komputerowych, do YouTube'a, do oglądania filmów, do czytania artykułów i czatowania z angielskojęzycznymi znajomymi.
I tak się go jakoś nauczę, muszę zdać maturę.
Rodzice też mówią tylko po angielsku. A żyją i jakoś sobie radzą.
Nauka kolejnych języków jest niepotrzebna, zbędna i kosztuje czas.
Tymczasem kolejny język jest szansą na odzyskanie motywacji do nauki języka obcego, jeżeli jest to niemiecki, to możliwości kontaktu z niemieckojęzyczną rzeczywistością w REALU, są zdecydowanie większe niż w wypadku rzeczywistości angielskojęzycznej.
Weekend w Berlinie - przejazd krótszy niż do Zakopanego!!!
W wypadku dzieci zorientowanych na osiągnięcie sukcesu, nakład pracy włożony w opanowanie kolejnego języka jest zdecydowanie bardziej opłacalny, niż praca tylko nad angielskim, bo zdecydowanie szybciej może przełożyć się na osiągniecie sukcesu i zyskania uznania np. przez udział i sukces w zewnętrznych konkursach językowych, zdanie egzaminu międzynarodowego (w wielu szkołach oznacza to dodatkowe punkty przy rekrutacji) i wyróżnienie się z grona osób posługujących się wyłącznie angielskim.
Ⓒ Proeuropa Szkoła Językowa - niemiecki Łódź