Za opanowaniem tego języka przemawia wiele praktycznych przesłanek 

  • Polska graniczy z Niemcami

  • Niemcy są największym eksporterem w Europie

  • Niemcy są naszym największym partnerem w EU

  • Polacy mogą podejmować oficjalnie pracę w Niemczech i Austrii

  • Firmy z niemieckiego obszaru Językowego są znaczącym inwestorem w Polsce

  • Bliskość kulturowa i geograficzna 

  • Zaufanie do produktów MADE in GERMANY

  • Inwestycje firm niemieckich i austriackich w Polsce

 

Aby pracować na odpowiedzialnym stanowisku w Niemczech (lekarz, architekt, menager, inżynier– angielski jest potrzebny, ale nie wystarczy) 

 

Polscy fachowcy w Niemczech mają tylko jedną wadę – często słabo znają język.

Niemiecki jest obecnie typowym drugim lub kolejnym językiem opanowywanym przez Polaków po języku angielskim.

Populacja osób, które uczą lub uczyły się tego języka jako pierwszego maleje. Zapotrzebowanie na fachowców znających niemiecki rośnie!!!

 

Ⓒ Proeuropa Szkoła Językowa - niemiecki Łódź

 

NIEMIECKI jako drugi lub kolejny język po ANGIELSKIM 

Proeuropa posiada w swojej ofercie na każdym poziomie kursy dla osób, które uczą się tego języka jako drugiego lub kolejnego.

Kursy te umożliwiają szybszą progresję i szybsze opanowanie kompetencji językowej niż standardowe kursy, bazujące na standardowych podręcznikach przeznaczonych do nauki tego niemieckiego jako pierwszego języka.

Kursy w Proeuropie prowadzone są w oparciu o nowoczesne podręczniki i szereg dodatkowych materiałów do pracy samodzielnej w postaci MATERIAŁÓW AUDIO I VIDEO.

 

INTEGRALNĄ CZĘŚCIĄ NASZYCH KURSÓW JEST BLOK ZAJĘĆ przeznaczony do opanowanie przez ucznia umiejętności samodzielnej pracy nad rozwijaniem znajomości języka niemieckiego i kompetencji językowej w obszarze innych języków obcych.

 

 

NIEMIECKI Z PERSPEKTYWY STUDENTA 

Angielski jest obecnie tzw. „standardem edukacyjnym” i znajomość tego języka jest najczęściej przez pracodawcę z góry zakładana i nie wyróżnia nas w jakiś szczególny sposób z grona osób nam podobnych.

Populacja osób uczących się NIEMIECKIEGO jako pierwszego języka maleje z roku na rok.

Oferta stypendiów do krajów niemiecko języcznych pozostaje na w miarę stałym poziomie – skutek, dużo łatwiej wyjechać jest na stypendium do krajów niemiecko-języcznych niż do np. Wielkiej Brytanii, czy Irlandii (abstrachując od BREXITu).

 

Rynek PRACY WCHŁONIE obecnie każdą ilość absolwentów uczelni, posługujących się oprócz angielskim również językiem niemieckim.

Duża część, aby nie powiedzieć, iż większość, młodych ludzi przyzwoicie znających angielski CAE, CPE, znając przyzwoicie niemiecki, wybiera Niemcy jako kraj, w którym pedejmie zatrudnienie po zakończeniu studiów.

 

 

NIEMIECKI Z PERSPEKTYWY RODZICA

Pytanie od Rodzica kilku, czy kilkunastoletniego dziecka, brzmiące „czy dziecko ma się uczyć angielskiego, czy niemieckiego”, jest …. błędne. Należy zastąpić je pytaniem sforumowanym kompleksowo - „W jakiej kolejności uczyć się tych dwóch języków i jaki dobrać jako trzeci oraz od kiedy zacząć je wprowadzać?”

Odpowiedź na pierszą część tak sformuowanego pytania całościowego jest z perspektywy polskiego systemu edukacyjnego oczywista. Naukę angielskiego rozpoczynamy najwcześniej, potem początek nauki NIEMIECKIEGO, a na poziomie gimnazjalnym/licealnym początek nauki trzeciego języka.

CEL rozwinięcie u Dziecka kompetencji językowych z każdego z tych języków przynajmniej na poziomie B2 (poziom maturalny).

 

Kolejność rozpoczęcia nauki poszczególnych języków nie zawsze musi oznaczać, iż kolejność języków pod względem osiągniętego poziomu zaawansowania jest zbieżna.

 

Rozpoczęcie nauki każdego z tych języków w różnych punktach rozwoju dziecka oznacza, iż możliwym jest osiągnięcie kompetencji z drugiego lub/i trzeciego języka w zdecydowanie, krótszym czasie niż dla pierwszego języka jakim jest angielski (Nie wiem dlaczego dla angielskiego musi to być w polskiej szkole 15-16 lat (plus lektorat na wyższej uczelni))

 

Ⓒ Proeuropa Szkoła Językowa - niemiecki Łódź

 

Z PERSPEKTYWY KILKU- LUB NASTOLATKA ROZWIŃ

 

Angielskiego uczę się od przedszkola, w szkole podstawowej, gimnazjum i liceum, uczę się i angielski mi wystarczy … .

W konkursach językowych mogących poprawić moje szanse na przyjęcie do dobrego liceum lub na studia i tak nie mam szans....

bo konkurencja jest ogromna i tak wygrają tacy, którzy mieszkali w Wielkiej Brytanii i teraz przeprowadzili się do Polski.

Angielski potrzebny mi jest do gier komputerowych, do szkoły, aby poczytać coś w sieci o np. Harrym Potterze, Kotach itp.

I tak się go jakoś nauczę, muszę zdać maturę.

Rodzice też trochę mówią po angielsku i … żyją... jakoś sobie radzą.

Nauka kolejnych języków jest niepotrzebna, zbędna i kosztuje czas.

 

Tymczasem kolejny język jest szansą na odzyskanie motywacji do nauki języka obcego, jeżeli jest to niemiecki, to możliwości kontaktu z niemieckojęzyczną rzeczywistością w REALU, są zdecydowanie większe niż w wypadku rzeczywistości angielskojęzycznej.

Weekend w Berlinie - przejazd krótszy niż do Zakopanego!!!

W wypadku dzieci zorientowanych na osiągnięcie sukcesu, nakład pracy włożony w opanowanie kolejnego języka jest zdecydowanie bardziej opłacalny, niż praca tylko nad angielskim, bo zdecydowanie szybciej może przełożyć się na osiągniecie sukcesu i zyskania uznania np. przez udział i sukces w zewnętrznych konkursach językowych, zdanie egzaminu międzynarodowego (w wielu szkołach oznacza to dodatkowe punkty przy rekrutacji) i wyróżnienie się z grona osób posługujących się wyłącznie angielskim.

 

Ⓒ Proeuropa Szkoła Językowa - niemiecki Łódź