O JĘZYKU

 

 

 

Włoski jest językiem romońskim i posiada status urzędowego we Włoszech, San Marino, Watykanie, Szwajcarii oraz na Istrii, należącej do Chorwacji i Słowenii. Używany również we Francji (zwłaszcza na Korsyce) i na Malcie. Używany w byłych koloniach włoskich: (Albania, Erytrea, Etiopia, Libia i Somalia), oraz skupiskach emigracji włoskiej w Argentynie, Australii, Stanach Zjednoczonych i Tunezji).

Włoski jest językiem, którym natywnie posługuje się w Europie ponad 65 milionów ludzi.

(dla porównania angielskim „tylko” ok. 70 Milionów.). ROZWIŃ

W wielu rejonach turystycznych Włoch, Francji, Hiszpanii, Tunezji, Egiptu, Bułgarii z uwagi na ilość włoskojęzycznych turystów jest to język powszechnie używany w kontaktach z obsługą infrastruktury turystycznej i jest to język, w którym prowadzone są programy animacyjne dla dzieci. Współczesny włoski oparty jest na standardzie toskańskim, wypracowanym na przełomie XIII i XIV wieku przez Dante Alighieriego i współczesnych mu Francesco Petrarcę i Giovanni Boccaccio.

Język włoski posiada swoich użytkowników w krajach, gdzie nie ma statusu oficjalnego. Są to m.in.: Brazylia, Argentyna, Stany Zjednoczone, Francja, 

Włochy są ósmą gospodarką świata i czwartą gospodarką Europy i należące do siedmiu najbardziej uprzemysłowionych i bogatych państw świata – G7.

Włochy zajmują pierwsze miejsce w produkcji win na świecie (tuż przed Francją). Największe znaczenie ma przemysł środków transportu. Duży udział w gospodarce Włoch ma rolnictwo i przetwórstwo żywności, przemysł odzieżowy, a także branża turystyczna. Kraj bardzo chętnie odwiedzany przez polskich turystów. ROZWIŃ

W 2015 roku kraj ten odwiedziło 50,7 mln turystów. Tym samym Włochy są na 5 miejscu na świecie pod względem liczby przybywających turystów. Baza noclegowa osiągnęła 2 mln łóżek w obiektach o rozmaitym standardzie. Włochy dochody z turystyki przez cały rok. W sezonie wakacyjnym ruch turystyczny skupia się wokół miejscowości nadmorskich i jezior (głównie jezioro Garda, jezioro Como i jezioro Maggiore), natomiast zimą chętnie odwiedzane są alpejskie kurorty narciarskie. Przez cały rok trwa także turystyka miejska. Tylko trzy włoskie miasta: Rzym, Wenecję i Mediolan każdego roku odwiedza po 7 milionów turystów.

Informacja na podstawie wikipedia.org

Ⓒ Proeuropa Szkoła Językowa - niemiecki Łódź

 

WŁOSKI jako drugi lub kolejny język po ANGIELSKIM (postANG) ROZWIŃ

Proeuropa posiada w swojej ofercie na każdym poziomie kursy dla osób, które uczą się tego języka jako drugiego lub kolejnego. Wykorzystanie wiedzy i sprawności językowej posiadanej przez słuchacza w obszarze angielskiego wspiera naukę włoskiego.

 

Kursy ITALIANOpostAng umożliwiają szybszą progresję i szybsze opanowanie kompetencji językowej niż standardowe kursy, bazujące na standardowych podręcznikach przeznaczonych do nauki tego języka jako pierwszego.

Kursy w Proeuropie prowadzone są w oparciu o nowoczesne podręczniki i szereg dodatkowych materiałów do pracy samodzielnej w postaci MATERIAŁÓW AUDIO I VIDEO.

 

INTEGRALNĄ CZĘŚCIĄ NASZYCH KURSÓW JEST BLOK ZAJĘĆ przeznaczony do opanowania przez ucznia umiejętności samodzielnej pracy nad rozwijaniem znajomości języka

włoskiego i kompetencji językowej w obszarze innych języków obcych.

 

 

WŁOSKI Z PERSPEKTYWY STUDENTA ROZWIŃ

Angielski jest obecnie tzw. „standardem edukacyjnym” i znajomość tego języka jest najczęściej przez pracodawcę z góry zakładana i nie wyróżnia nas w jakiś szczególny sposób z grona osób nam podobnych.

Oferta stypendiów do Włoch pozostaje na w miarę stałym poziomie, ilość studentów znających chociażby podstawy włoskiego jest niewielka – skutek? Dużo łatwiej wyjechać jest na stypendium do Italii niż do np. Wielkiej Brytanii, czy Irlandii. (abstrachując od BREXITu).

 

 

 

WŁOSKI Z PERSPEKTYWY RODZICA ROZWIŃ

Pytanie od Rodzica kilku, czy kilkunastoletniego dziecka, brzmiące „Czy dziecko ma się uczyć angielskiego, niemieckiego, hiszpańskiego francuskiego, czy też rosyjskiego

?”, jest …. błędne. Należy zastąpić je pytaniem sformowanym kompleksowo

„W jakiej kolejności uczyć się pierwszych dwóch języków i jaki trzeci da tego i (od kiedy)?”

Odpowiedź na pierwszą część tak sformuowanego pytania całościowego jest z perspektywy polskiego systemu edukacyjnego oczywista. Naukę angielskiego rozpoczynamy najwcześniej (w przedszkolu 3-4rok życia), potem następuje początek nauki drugiego języka (w systemie szkolnym najpóźniej w pierwszej klasie gimnazjum/siódmej klasie szkoły podstawowej), a na poziomie gimnazjalnym/licealnym początek nauki trzeciego języka (ministerialna podstawa programowa nie przewiduje nauki trzeciego nowożytnego języka obcego).

CEL rozwinięcie u Dziecka kompetencji językowych z każdego z tych języków przynajmniej na poziomie B2 (poziom maturalny).

 

Kolejność rozpoczęcia nauki poszczególnych języków nie zawsze musi oznaczać, iż kolejność języków pod kontem osiągniętego poziomu zaawansowania jest zbieżna.

 

Rozpoczęcie nauki każdego z tych języków w różnym punktach rozwoju dziecka, oznacza, iż możliwym jest osiągnięcie kompetencji z drugiego lub/i trzeciego języka w zdecydowanie, krótszym czasie niż dla pierwszego języka jakim jest angielski. (nie wiem dlaczego dla angielskiego musi to być w POLSKIEJ SZKOLE 15-16lat (plus lektorat na wyższej uczelni)

 

Ⓒ Proeuropa Szkoła Językowa - niemiecki Łódź

 

Z PERSPEKTYWY NASTOLATKA ROZWIŃ

 

Angielskiego uczę się od przedszkola, w szkole podstawowej, gimnazjum i liceum, uczę się i angielski mi wystarczy … .

W konkursach językowych mogących poprawić moje szanse na przyjęcie do dobrego liceum lub na studia i tak nie mam szans.... bo konkurencja jest ogromna i tak wygrają tacy, którzy mieszkali w Wielkiej Brytani i teraz przeprowadzili się do Polski.

Angielskim potrzebny mi jest do gier komputerowych, do szkoły, aby poczytać coś w sieci o np. Harrym Potterze, Kotach itp.

I tak się go jakoś nauczę, muszę zdać Maturę.

Rodzice też trochę mówią po angielsku i … zyją i jakoś sobie radzą.

 

Drugiego języka zacząłem się uczyć w gimnazjum.

Nauka kolejnych języków jest niepotrzebna, zbędna i kosztuje czas.

 

Tymczasem kolejny język jest szansą na odzyskanie motywacji do nauki języka obcego, jeżeli jest to włoski, to możliwości kontaktu z włoskojęzyczną rzeczywistością w REALU, są bardzo zbliżone do poziomu możliwości kontaktu z rzeczywistością angielskojęzyczną.

Polski Turysta trafia częściej do Włoch niż do Wielkiej Brytanii. !!!

W wypadku młodych ludzi zorientowanych na osiągniecie sukcesu, nakład pracy włożony w opanowanie kolejnego języka jest zdecydowanie bardziej opłacalny, niż li tylko praca nad angielskim, bo zdecydowanie szybciej może przełożyć się ona na osiągniecie sukcesu i zyskania uznania np. przez udział i sukces w zewnętrznych konkursach językowych, zdanie egzaminu międzynarodowego (w wielu szkołach oznacza to dodatkowe punkty przy rekrutacji) i wyróżnienie się z grona osób posługujących się wyłącznie angielskim.

 

Ⓒ Proeuropa Szkoła Językowa - niemiecki Łódź

 

 

KACIK PORAD DLA RODZICA

Włoski jest językiem, którym natywnie posługuje się w Europie ponad 70 milionów ludzi.

(dla porównania angielskim również „tylko” ok. 70 milionów.). Jest to liczba użytkowników porównywalna z językiem francuskim, hiszpańskim i ok. 30%niższa niż niemieckiego i 50%niższa niż rosyjskiego.

 

Aktualne typowe pytanie rodzica pragnącego przygotować swoją pociechę do startu w dorosłe pytanie. „Panie Adamie to jakiego języka powinno uczyć się moje dziecko”.

Angielski, niemiecki, hiszpański, francuski rosyjski włoski....

Droga Pani (Droga XY/Drogi XY). Pytanie jest źle postawione... . Powinno nauczyć się ich wszystkich, a przynajmniej na początek przed MATURĄ trzech - aby móc wybierać gdzie i na jakim stanowisku będzie żyć i pracować w przyszłości. Kwestią jest kiedy i jak i … w jakiej kolejności języki te opanuje.

Moja odpowiedź wielu wydaje się …. przewrotna...., lecz absolutnie zbieżna z wytycznymi RADY EUROPY, zakładającej, iż EUROPEJCZYK jutra, (tzn. nasze dziecko dziś) powinien opanować w stopniu komunikatywnym przynajmniej trzy języki obce.

 

Kwestia od jakiego języka zaczyna edukację dziecko jest... na dzień dzisiejszy jednoznacznie rozstrzygnięta... od angielskiego (osobną kwestią jest to, czy i dla kogo jest to wybór optymalny).

Edukacja językowa rozpoczyna się w wieku 3-4 lat czyli w wieku przedszkolnym.

W szkole podstawowej pierwszym językiem obcym w 98,5 % przypadków w Łodzi jest język angielski. (wyjątkiem jest SP 162)

Nauka drugiego języka obcego rozpoczyna się obligatoryjnie (do roku 2016) w gimnazjum (ciekawe, czy w obliczu destrukcyjnej reformy uda się ten standard edukacyjny zachować). Przez chwilę załóżmy, iż owszem) zatem w obecnym roku szkolnym od klasy 7 szkoły podstawowej.

Pozostałe klasy gimnazjalne i liceum to kontynuacja nauki rozpoczętej na wcześniejszych etapach edukacyjnych.

Podstawa programowa nie przewiduje obligatoryjnej nauki trzeciego języka obcego na żadnym z etapów edukacyjnych. Jest on opcją na lektoratach języków obcych na uczelniach.

 



      • A1 początkujący

I semestr od: 16 paź 2016
II semestr od: 22 lut 2017 ROZWIŃ

      • A2 średnio zaawansowany

I semestr od: 15 paź 2016
II semestr od: 25 lut 2017 ROZWIŃ

      • B1 Przygotowanie do certyfikatu B1 ROZWIŃ

I semestr od: 17 paź 2016
II semestr od: 22 lut 2017

      • B2 Przygotowanie do certyfikatu B2 ROZWIŃ

I semestr od: 16 paź 2016
II semestr od: 22 lut 2017

      • C1 Przygotowanie do certyfikatu C1 ROZWIŃ

I semestr od: 16 paź 2016
II semestr od: 22 lut 2017

      • B2/C1 konwersacje ROZWIŃ

I semestr od: 16 paź 2016
II semestr od: 3 mar 2017